Get Adobe Flash player

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Data : 9 kwiecień 2020
10
Data : 10 kwiecień 2020
11
Data : 11 kwiecień 2020
12
Data : 12 kwiecień 2020
13
Data : 13 kwiecień 2020
14
Data : 14 kwiecień 2020
15
16
17
18
19
20
21
Data : 21 kwiecień 2020
22
Data : 22 kwiecień 2020
23
Data : 23 kwiecień 2020
24
25
26
27
28
29

MDP Uwieliny

 
 
 
 
 

Na prośbę Proboszcza naszej parafii umieszczamy informację dotyczące:
 
 
Ksiądz Ryszard poleca obserwowanie strony Archidiecezji Warszawskiej w celu uzyskania niezbędnych informacji. 


 

Apel o pomoc
Szanowni Państwo,

Rodzina z Sierzchowa, której dzieci są uczniami zaprzyjaźnionej szkoły w Zalesiu Górnym, bardzo potrzebuje naszego wsparcia w związku z tragicznym zdarzeniem losowym. Jeżeli ktoś z Państwa miałby chęć pomocy, poniżej zamieszczamy link do zbiórki publicznej na:

https://liblink.pl/oVyfLiU9Sn

Bardzo dziękujemy w imieniu Rodziny za dotychczasową pomoc.

 

 
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie,
 
uprzejmie informujemy, że od 9 do 14 kwietnia br. w Szkole Podstawowej w Uwielinach będzie trwać wiosenna przerwa świąteczna.
W czwartek, 9 kwietnia i piątek, 10 kwietnia br. nie będą prowadzone zajęcia dydaktyczno-wychowawczych z uczniami w formie kształcenia na odległość, ani zajęcia opiekuńcze (świetlicowych) dla uczniów.
 
Natomiast oddziały przedszkolne, jako placówki nieferyjne, do 10 kwietnia br. prowadzą swoją działalność z dziećmi zgodnie z przepisami prawa o czasowym ograniczeniu funkcjonowania jednostek systemu oświaty.

 

 
Alternatywny link do pobrania arkuszy na próbny egzamin
 
https://okemagazyn.blob.core.windows.net/e8probny/e8arkusze.html 

 CORAZ BARDZIEJ STERYLNA Szkoła w Uwielinach

Mimo czasowego zawieszenia zajęć, w naszej szkole trwają prace zapobiegawcze i przygotowujące do powrotu uczniów.
W każdej łazience pojawiły się nowe podajniki ręczników papierowych oraz na mydło, w których umieszczono wkłady o zwiększonej konsystencji środka antybakteryjnego.
Każde pomieszczenie zostało profilaktycznie odkażone za pomocą roztworu alkoholu izopropylowego.
W newralgicznych miejscach dostępne są pojemniki że środkiem antybakteryjnym do rąk.
Zdaniem pracownika Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, podjęte w szkole działania są zadowalające i wystarczające by zapobiec rozprzestrzenianiu się epidemii 

 

Podziękowania

Pragniemy podziękować tacie Hani z gr. "Motylków" i Agaty z kl. 8 "b", Panu Adamowi Morawskiemu za podarowanie tak deficytowego w tym czasie "Alkoholu izopropylowego", dzięki któremu mogliśmy profilaktycznie odkazić pomieszczenia szkolne.
Dziękujemy :) 

Brak dostępnego opisu zdjęcia.


Drodzy Rodzice mamy już za sobą tydzień kwarantanny. Czas dla nas wszystkich nowy, przyszedł nagle i poddał nas próbie. Jak szybko uda nam się przystosować do zmian? Jakim kosztem? Mamy wpływ na to, co tu i teraz. Wypełnijmy zatem chwilę, w której jesteśmy w zgodzie ze swoimi potrzebami, w stanie spokoju i uważności. Przyszło nam przecież pełnić wiele ról (rodzica, pracownika, nauczyciela) na jednej scenie - w domu . Tyle ról pierwszoplanowych naraz to wyzwanie. Ale kto jak nie My!
Jak to wszystko ogarnąć i nie zwariować? Może spróbować:
Odpuścić, co się da
Ustalić rytm dnia
Zaplanować obowiązki: praca/nauka
Znaleźć chwilę tylko dla siebie
Pomyśleć o tym , co wywoła uśmiech

Wiemy, że izolacja, brak normalnej aktywności, niepokój wśród dorosłych to niektóre z czynników, które będą wpływać na dzieci, niezależnie od wieku.
Co możesz zrobić?
1)Zadbaj o przygotowywanie dziecku planu dnia. W obecnej sytuacji jego niepokój jest większy, niż zwykle. Uporządkowanie i zwizualizowanie dnia jest szczególnie ważne.

2) Traktuj emocje swojego dziecka poważnie. Nie lekceważ i nie przypisuj ich złej woli, regresowi, czy czemukolwiek innemu. Twoje dziecko, jak każdy odczuwa to, co się dookoła niego dzieje. Cierpliwie nazywaj emocje, które przeżywa. Szukaj kół ratunkowych - aktywności, które Twoje dziecko szczególnie lubi, które poprawiają mu nastrój. Niezależnie od tego, czym one są. To nie jest moment na zaostrzanie rygorów wychowawczych. Wystarczą rygory sanitarne i emocje z nimi związane.

3) Jeżeli jesteście wszyscy zdrowi - starajcie się regularnie wychodzić na dwór. Brak świeżego powietrza i ruchu sprzyja nie tylko obniżaniu odporności ale też stanom depresyjnym. Pojedźcie do lasu, poszukajcie niezaludnionych miejsc. To dobry moment na odkrywanie nowych terenów w okolicy. Przy okazji możecie uczyć dzieci używania map, może nawet kompasów?

PS Okoliczności nie są zwyczajnie zatem traktujmy się z życzliwością. Czasami wystarczy Być, by dać innym nadzieję i wiatr w skrzydła.
Dobrze, że jesteście :-)

https://www.facebook.com/watch/?v=2839872769442480

http://poradnia.piaseczno.pl/index.php…

https://www.youtube.com/watch…


Szanowni Rodzice!

Przed naszą społecznością szkolną czas wyjątkowych wyzwań. Od 25 marca br. do 10 kwietnia br. na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej, nauczyciele będą mieli obowiązek zdalnie realizować podstawę programową, monitorować postępy uczniów oraz weryfikować wiedzę i umiejętności uczniów.
W związku z tym prosimy Państwa o stałą współpracę z nauczycielami oraz o motywowanie swoich dzieci do nauki.
 Nauczyciele będą wysyłali zadania do godz. 12.00 w dniu realizacji zajęć wynikającego z tygodniowego planu zajęć dydaktycznych.
 W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy kontaktować się w pierwszej kolejności z wychowawcą klasy poprzez konto Librus lub pocztę elektroniczną.
 Do sekretariatu szkoły prosimy dzwonić pod numer - 503 369 112
 W recepcji budynku A (od ul. Szkolnej) w godz. od 8.00 do 14.00 wyznaczony został dyżur, aby umożliwić Państwu wymianę materiałów z nauczycielem.

Zawieszenie działalności placówek wychowania przedszkolnego i szkół podstawowych jest trudnym wyzwaniem nie tylko dla nauczycieli i rodziców, ale także dla dzieci. Trzeba cierpliwie wyjaśniać młodszym dzieciom, dlaczego nie mogą iść do „swojego” przedszkola, szkoły, dlaczego nie mogą spotykać się z koleżankami i kolegami. Podstawową zasadą powinno być unikanie kontaktów z innymi osobami oraz stosowanie się do zasad utrzymywania czystości i higieny. Zwracamy się do Państwa z prośbą o dopilnowanie, aby ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne, dzieci i młodzież w tym okresie pozostały w domu.

Dołożymy wszelkich starań, żeby uczniowie w tym trudnym czasie:
 Realizowali tematy oraz zadania na bieżąco, co pozwoli na zakończenie obowiązkowego materiału w normalnym, ustalonym wcześniej terminie.
 Uczyli się w domach, pod kierunkiem nauczycieli (np. wiadomości/ogłoszenia w dzienniku elektronicznym, poprzez e-mail, smsy) z wykorzystaniem podręczników, ćwiczeń, kart pracy, płyt, materiałów dostępnych na platformach edukacyjnych.
 Wykonywali zadane prace i odsyłali je nauczycielom (skany, pliki itp.).
 Mieli czas na zarówno na efektywną naukę indywidualną jak i na odpoczynek.

Prosimy o stworzenie dzieciom możliwości takiego kontaktu i dopilnowanie, aby był on bezpieczny. Zadbajcie o to, aby nauka zdalna przynosiła Waszym dzieciom dużo radości i satysfakcji. Nie przedstawiajcie jej jako przykrego obowiązku, ale jako szansę na rozwój oraz zdobywanie nowych umiejętności. Dbajcie o bezpieczeństwo Waszych dzieci w sieci.
Samodzielna nauka w domu wymaga od nas niewątpliwie bardzo dużej samodyscypliny i dobrze rozwiniętej motywacji wewnętrznej. Pozbawieni perspektywy niezapowiedzianej kartkówki, sprawdzianu, czy odpytania przez nauczyciela stajemy się bardziej swobodni, niewłaściwie gospodarujemy wolnym czasem.

Żeby nauka w domu była skuteczna, ważne jest kilka zasad:
 Dobrze zorganizowane miejsce do pracy (na biurku tylko potrzebne przedmioty, cicha muzyka instrumentalna lub cisza, kredki, karteczki, dobre oświetlenie).
 Nie odkładanie nauki „na później” (efektywnie - znaczy systematycznie).
 Plan pracy (najpierw to, co trudne, potem łatwiejsze, na koniec to, co najprzyjemniejsze).
 Przerwy (po kilku – u młodszych, a w przypadku starszych dzieci po kilkunastu minutach trzeba wstać od biurka, przejść się, napić się wody, wyglądnąć przez okno, ziewnąć, umyć twarz i ręce).
 Powtórki (po każdej sekwencji podsumowanie, a na zakończenie – szybkie powtórzenie kolejnych punktów).
 Wsparcie (im dziecko młodsze, tym wsparcie bardziej pożądane; może mieć formę rozmowy, gry, a najlepiej, kiedy nastąpi zamiana ról i dziecko „uczy” dorosłego).
Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość to aktywność nauczyciela i ucznia, która może odbywać się z użyciem monitorów ekranowych, ale także bez ich użycia.
Wychowawca klasy w porozumieniu z rodzicami ustala możliwe formy pracy zdalnej z każdym uczniem – informacje te przekazuje wszystkim nauczycielom prowadzącym zajęcia w danej klasie.
Działania w ramach nauczania zdalnego mogą być prowadzone w oparciu m.in. o:
 materiały na portalach edukacyjnych i stronach internetowych instytucji kultury;
 dziennik elektroniczny;
 komunikację poprzez pocztę elektroniczną;
 media społecznościowe, komunikatory, programy do telekonferencji, lekcje online;
 programy telewizji i audycje radiowe;
 zamieszczanie informacji i materiałów edukacyjnych na stronie internetowej szkoły;
 podręczniki, ćwiczenia, karty pracy, które uczeń już posiada;
 kontakt telefoniczny z nauczycielem;
 „okienko” w szkole do odbioru materiałów dla uczniów oraz prac uczniów itp.;

Nauczanie zdalne może więc mieć różną formę, musi jednak uwzględniać możliwości (psychofizyczne i techniczne) wszystkich uczestników tego procesu.
Ważniejsza od wybranej formy nauczania jest możliwość zrealizowania celu nauczania, przy zachowaniu bezpieczeństwa wszystkich stron.
Nie chodzi tylko o bezpieczeństwo fizyczne, związane ze stanem zagrożenia epidemiologicznego, ale także o zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem.

Edukacja wczesnoszkolna
Rodzicu! Czas, w którym dziecko nie chodzi do szkoły, wykorzystaj z pożytkiem dla niego. Pozwól, by stało się ono bardziej samodzielne, lepiej zorganizowane, odpowiedzialne. Pobyt w domu stwarza dodatkowe możliwości wykorzystania czasu na rozmowy z dziećmi na interesujące je tematy. W ten sposób wzbogacasz ich słownictwo i wiedzę o świecie. Wykorzystaj pobyt w domu na wspólne czytanie książek, rozmawianie o nich, objaśnianie. Głośne czytanie oraz słuchanie tekstu czytanego jest najlepszą metodą nauki czytania.
Próbuj włączać dzieci w możliwe do wykonania na ich poziomie wszelkie prace domowe, których przebieg można wzbogacać np. o aspekty matematyczne (obliczanie kalorii produktów użytych do wykonania ciasta, ważenie, odmierzanie, odliczanie), o aspekty związane z ochroną środowiska (np. segregacja śmieci i rozmowa o tym procesie) czy aspekty związane z rozumieniem własnych emocji (np. podczas gier planszowych doświadczanie radości zwycięstwa czy akceptowania przegranej).
Nauka w domu, to także możliwość realizowania rodzinnych projektów edukacyjnych, wspieranych przez nauczyciela.
 Warto być w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami: udostępnić swój numer telefonu, adres e-mailowy, korzystać bardziej regularnie z dziennika elektronicznego, sprawdzać stronę internetową oraz Facebooka szkoły.
 Należy zachęcać dzieci do samodzielnej pracy. W miarę możliwości wspierać (ale nie wyręczać!) dzieci w wykonywaniu zadanych prac.
Edukacja przedszkolna
Rodzicu:
 Wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekuj od niego pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane.
 Wykorzystaj pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo swojego dziecka.
 Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.
 Obecna sytuacja stwarza możliwości wdrożenia dziecka do dokładnego mycia rąk, zasłaniania ust przy kichaniu i kaszlu.
 Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Dziel się z nim swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka.
Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych.
Podstawa prawna:
1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19


Drodzy Uczniowie,
Przez najbliższe dwa tygodnie (25.03-10.04 ) będziemy uczyć się na odległość, co w praktyce oznacza przeniesienie szkoły do Waszego domu. Ostatnie dni pokazały, że potraficie z taką formą uczenia, świetnie sobie radzić. Jesteśmy więc przekonani, że wspólnie damy radę pracować efektywnie w ten sposób, jeszcze przez jakiś czas.
Ważne:
- Nauka odbywać się będzie codziennie, wg stałego planu Waszych zajęć.
- Wszystkie materiały Nauczyciele będą Wam przesyłać do godziny 12:00.
- Za wykonanie pracy, będziecie otrzymywać oceny, zgodnie z zasadami ustalonymi w naszej szkole.
- Nauczyciele, tak jak do tej pory, będą wskazywać Wam, oprócz ćwiczeń i zadań, także ciekawe strony internetowe, linki, tytuły filmów, książek, itp.
- W każdej sprawie, związanej z nauczaniem, organizacją Waszej nauki w domu, trudnościami technicznymi, pomysłami, sugestiami, kontaktujecie się z Waszym WYCHOWAWCĄ.
- Do Waszej dyspozycji są wszyscy Nauczyciele: przedmiotów, Psycholog, Pedagog, Reedukator, Logopeda, Bibliotekarka, Nauczyciel wspomagający- czekają na kontakt z Wami, w każdej Ważnej dla Was sprawie.
-Kontaktujemy się przez dziennik elektroniczny Librus, pocztę służbową: zsu- nazwisko nauczyciela, bez polskich znakóTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., telefon do sekretariatu :503 369 112 lub w sposób ustalony z Nauczycielem.
Pamiętajcie o relaksie, z dala od komputera!!!
Przestrzegajcie zasady izolacji!!!
Zostając w domu, zwiększacie szansę na szybszy powrót do NORMALNOŚCI.
Nie spotykajcie się nawet w małych grupach, ponieważ czasem choroba nie daje objawów.
PAMIETAJCIE, W SWOICH LĘKACH I OBAWACH NIE JESTEŚCIE SAMI.
RAZEM DAMY RADĘ !!!
ZAUFAJ DOROSŁYM, SŁUCHAJ SWOICH RODZICÓW !!!

 

Bezpieczna szkoła +

Sklepik szkolny

Czujnik powietrza

Szkolne TV

Podwórko NIVEA

Film

Stołówkowo

Logowanie